Če se ne nahajate na prvi strani internetnega iskalnika je smiselno vložiti nekaj časa in denarja v optimizacijo spletne strani, saj bo ta komaj takrat začela služiti svojemu namenu. Večina uporabnikov preleti rezultate samo na prvi strani iskalnikov, na drugo kliknejo komaj takrat, ko je na prvi res zelo malo ustreznih zadetkov in informacij, ki jih potrbujejo. To pa se verjetno ne zgodi prav pogosto, mar ne?
Kaj je optimizacija in kaj zajema?
Optimizacija spletnih strani je skupek različnih postopkov na spletni strani (ti. on-site optimizacija) in izven spletne strani (ti. off-site optimizacija), ki pomaga vaši spletni strani prilesti na čim višjo pozicijo v Googlu (ali katerem koli drugem spletnem iskalniku). Vse se začne z on-site optimizacijo, kar v praksi pomeni, da že v samem začetku temeljito premislimo o poimenovanju v samem meniju, ustreznem poimenovanju url naslovov, fotografij na spletni strani ter seveda pravilno uporabimo ključne besede v besedilih. Izredno previdni moramo biti tudi pri izdelavi datotek robots.txt ter sitemap.xml, ker lahko s tem robotom onemogočimo dostop in indeksiranje pomembnih podstrani.
Torej, če imamo spletno trgovino v kateri prodajamo oblačila, bo meni ustrezno poimenovan (npr: obleke, podmeni: večerne obleke, poletne obleke, obleke brez naramnic itd.) in enako velja za url naslove (www.vasastran.si/vecerneobleke). Slike, ki jih bomo naložili na spletno stran ne bodo poimenovane »pic34«, ampak »poletna obleka na pike«. Seveda je nujno, da pri tem uporabljamo ustrezne ključne besede, saj nekatere besede in besedne zveze v Googlu višje kotirajo in je zato smiselno narediti mini raziskavo in izbor najboljših ključnih besed. Za to imamo na voljo kar nekaj brezplačnih in plačljivih spletnih orodij, ki nam pomagajo pri izboru. Verjetno eden izmed najbolj relevantnih je brezplačen Googlov iskalnik za ključne besede Keyword Planner.
Ko imamo urejeno on-site optimizacijo, se moramo posvetiti tudi off-site optimizaciji. Če kot sama beseda pove, je to optimizacija, ki poteka izven (naše) spletne strani, bistvo pa se skriva v tem, da ustvarimo čim več zunanjih povezav, ki vodijo na našo spletno stran. Tudi za to obstaja več različnih metod; ena izmed njih je vpis v spletne imenike, bodisi klasične (slowwwenija.si, najdi.si) ali poslovne. Nekateri izmed spletnih imenikov so brezplačni, drugi plačljivi.
Druga brezplačna in enostavna metoda za optimizacijo spletne strani je pisanje bloga, ki ima nato povratno povezavo na vašo spletno stran. Seveda morate blog pisati redno, objava prispevka nekajkrat na leto vam ne bo prinesla želenih rezultatov. Ko pripravljate načrt za off-site optimizacijo ne pozabite na priljubljena družabna omrežja (Facebook, Twitter, Pinterest, Youtube, Google+, LinkedIn ipd.), ki vam lahko na zelo enostaven način povečajo obisk na vašo spletno stran. Pri tem velja opozoriti, da je optimizacija proces, ki se nikoli zares ne zaključi: veliko lahko postorite sami, za čim boljše rezultate pa si dovolite svetovati in uspeh bo zagotovljen!
V primeru, da potrebujete nasvet ali pomoč pri optimizaciji spletne strani, se obrnite na podjetje SEOtron, kjer vam bodo z veseljem pomagali. Obiščite njihovo spletno stran http://www.seotron.si od koder jih lahko kontaktirate.